3 dolog, amin félre tud siklani az irodai bútor vásárlása ...
De Önt most felkészítjük! ;)
1. Rosszul felmért helyiség
Mielőtt bármilyen bútort is vásárol, gondolom Ön is le szokta méri a helyiséget. Szélesség, hossz, magasság, ablakok, ajtók, radiátorok, stb. De a rosszul felmért helyiséggel nem is ezekre akarok rámutatni Önnek, hanem a helykihasználásra. Vagyis arra, hogy a szoba/ irodahelyiség hatalmasnak tűnik egészen addig, amíg teljesen üres.
De ahogy elkezdjük bepakolni az irodabútor elemeit, íróasztalt, irodaszéket, és így tovább, a hatalmas terünk nyomasztóan összezsugorodhat, még ha a bútorok a méretüknél fogva kényelmesen el is férnek egymás mellett.
Amikor leméri az irodahelyiséget, dolgozószobáját, érdemes figyelembe venni olyan dolgokat is, mint például:
- Az íróasztala az ablakon kifele nézzen, vagy az ajtóval akar szembeülni?
- Ne legyenek magas szekrények, polcok közvetlenül az ablakok mellet, mert az nagyon besötétítheti az irodát;
- A szekrényajtókat normálisan ki tudja majd nyitni?
- Akadálytalanul tud majd közlekedni az irodájában anélkül, hogy bármit is kerülgetni kellene?
- stb.
2. Az irodában töltött idő
Ön mennyi időt tölt naponta az irodájában? Ezt a kérdést a komfortérzet és a kényelem szempontjából nem lehet elhanyagolni. Nem mindegy, hogy naponta rendszeresen 8-10 órákat tölt az íróasztala mellett a forgószékében, vagy csak 1-2 órát és azt sem egyszerre.
Komfort szempontjából az első és legfontosabb tényező az irodaszék. Ha csak keveset ül benne, például amíg átnézi a napi e-mailjeit, akkor szinte bármilyen olcsó irodaszék megfelel. Ha viszont reggeltől estig a forgószékéhez van láncolva, ne is gondolkozzon a legolcsóbb variációban (hacsak nem tud kifogni valami jó akciót). Ilyenkor praktikus tud lenni egy deréktámasz, fejtámla, hintamechanika, stb.
Egy rosszul megválasztott irodaszék, derék-, hát- és térdfájást is okozhat, már 1-2 óra után kényelmetlennek érzi, és tönkreteszi a koncentrációját. Ha fontos, hogy a munkáját hatékonyan és eredményesen tudja végezni, irodaszékét ne hirtelen felindulásból és kizárólag az olcsó ár alapján válassza ki.
3. Egyedül, párban, vagy csoportban?
Ha saját, egyszemélyes irodája van, akkor egyszerűbb a helyzete, mert csak a saját igényeit, helyszükségletét kell szem előtt tartania az irodabútor kiválasztásánál.
Viszont ha már ketten, vagy esetleg még többen osztozkodnak egy irodahelyiségen, számolni kell a közös dolgokkal. Hogyan férnek el az íróasztalok úgy, hogy normálisan lehessen majd dolgozni is rajtuk? Elég helyet biztosít-e annyi polc és irodaszekrény, amennyi a méreténél fogva befér? Ha túl kicsi az iroda, hogyan lehet spórolni a hellyel, hogy ne akadályozzon senkit?