Márkák az online gyerekreklámok ellen

A Coca-Cola és a McDonald’s is ígéretet tett arra, hogy online felületeiken sem reklámoznak 12 év alatti gyerekeknek egészségtelen ételeket az Európai Unión belül.

Az EU Pledge Group (Fogadalom Csoport) tagjai új nyilatkozatot írtak alá, amely szerint a jövőben a márkák online felületeiken sem fognak egészségtelen ételeket reklámozni 12 éven aluli gyerekeknek és eszerint 2012 januárjától saját weboldalaikat is ez alapján alakítják majd át.

A kezdeményezés még 2007-ben indult, de akkor csak arról szólt, hogy az aláíró hirdetők televízióban és nyomtatott sajtóban nem fognak ilyen termékeket reklámozni, vagy csak a gyerekeknek szóló műsoridőn kívül.

A McDonald’s csupán most csatlakozott a kezdeményezéshez, mivel a 2007-es alapítóiratot nem voltak hajlandóak aláírni. A McDonald’s csatlakozásával a tagok lefedik az európai étel- és italpiac forgalmának 80 százalékát. Korábban már olyan cégek léptek be a kezdeményezésbe, mint a Burger King, a Danone, a Kraft, a Nestlé, a Pepsi, az Intersnack, a Procter & Gamble és a Ferrero.

Az EU Pledge Group követelményeinek eredményeképpen 2005 és 2011 között 79 százalékkal csökkent a gyerekeknek szóló, egészségtelen ételeket hirdető reklámok száma, és 29 százalékkal csökkent az ilyen termékek reklámja az össz-reklámidőt figyelembe véve.